Verdifilm for Color Line: En umiddelbar klassiker

Filmen er et bevis på at god storytelling og gripende virkemidler bygger stolthet og merkevare.

Color Line hadde akkurat revitalisert verdiene sine og ønsket en stolthetsfilm bygget opp rundt historien og verdiene. Målgruppen er alle medarbeidere i Color Line. For nye ansatte skulle filmen fungere som en introduksjon til Color Line-kulturen.

«Color Liner»

Filmen tar oss tilbake til 1961 da Color Line satte sitt første skip, Kronprins Harald, i rute mellom Oslo og Kiel. I Color Line snakker man om å være en «Color Liner» – en kulturbærer, som setter stemningen internt og som leverer merkevaren ut mot kundene. Etter å ha formidlet historien viser filmen hvordan dagens «Color Linere» skaper sin folkelige kultur og kundeopplevelser som bygger merkevare. Med en mix av profesjonelle skuespillere og virkelige ansatte framstår filmen troverdig og skaper gjenkjennelse.

 

 

«Vi i Color Line er veldig godt fornøyd med samarbeidet med Task. Verdifilmen har blitt en klassiker som hele organisasjonen vår er veldig stolt av».

Britt Otterhals, HR Utviklingssjef

I Task har vi stor tro på gode historier formidlet via film – det er derfor vi har spesialisert oss på dette feltet. Filmmediet er overlegent når det kommer til å formidle mennesker og følelser, og passer derfor godt til å bygge stolthet og forsterke den interne merkevaren. Intern merkevarebygging er et kraftig verktøy for å sikre en kultur som skaper resultater.

Metode/virkemiddel: Film