Project Description

Filmene til Flytoget snakker til både hjerte og hjerne

Flytoget kjører årlige rekrutteringsdager. For å sikre gode og riktige søkere, utviklet Task filmer for rekruttering og introduksjon.

Hva man forvente seg i jobben som flytogvert og kundeveileder?

Utfordringen med et filmprosjekt som dette er gjerne et ønske om å få inn mye innhold, samtidig som det er viktig å holde på engasjement og oppmerksomhet. Vi gjennomførte derfor flere workshops med ledelsen og representanter for målgruppen for å spisse budskapet opp mot effektmålet. Ved hjelp av god pedagogikk og engasjerende fortellerteknikk, ble dette til tre filmer som rører både nyansattes hjerte og hjerne:

«En flytogverts hverdag»

Filmen viser på 3 minutter en typisk arbeidsdag for en flytogvert. Filmen er for nyansatte flytogverter og formidler både holdninger og kunnskaper.

«Har du det i deg?»

Rekrutteringsfilmene retter seg mot henholdsvis flytogverter og kundeveiledere. Målet er å skape interesse for yrkene slik at flest mulig riktige kandidater søker på de utlyste stillingene.

Metode/virkemiddel: Kampanje, film

Utforsk flere prosjekter